דן עמיר - ייעוץ עסקי וקולינרי למסעדות - לוגו

מסעדות בהקמה

3 מתוך 4 מסעדות בישראל נסגרות בתוך שנה וחצי מפתיחתן.
זו הסטטיסטיקה העגומה.

בין הסיבות שכבר יצא לי לראות באופן אישי, אשר הופכות את ההרפתקה הקולינרית למסע מרגש אבל גם מסוכן הם חוסר הבנה בשוק, מיתוג לא מובהק, אי יעילות תפעולית, כשירות כוח האדם, הכשרת מנהלי המסעדה, תפריטים מסורבלים ועוד.

איך מתגברים על המכשולים והופכים את החלום הקולינרי למציאות?
איך מנצחים את הסטטיסטיקה ופותחים את המסעדה האחת שמצליחה לשרוד ואפילו לשגשג?
אני מציע שנצא יחד לתהליך שבו אלווה אתכם לאורך כל הדרך.
יחד נצליח לנווט בביטחון בין המורכבויות, להימנע ממלכודות נפוצות,
להפוך אתגרים להזדמנויות ולשחרר את מלוא הפוטנציאל של המסעדה.

ייעוץ וליווי כזה יאפשר לכם ליצור תהליכים מאורגנים ונהלים ברורים, ליצור יותר בהירות במקום חוסר ודאות,
ולהניח כבר היום את הבסיס הכי יציב שאפשר,
כדי להגדיל את סיכויי ההצלחה של המסעדה העתידית שלכם.

מה בתפריט?

בדיקת היתכנות, ייעוץ וליווי עסקי

  • פיתוח קונספט ייחודי למסעדה שלכם
  • תובנות לגבי מגמות שוק, קהל יעד ומתחרים
  • גיבוש אסטרטגיית כוח אדם וחדירה לשוק
  • יצירת תוכנית עסקית מותאמת לחזון – ויישומה

יחד נגבש את קונספט המסעדה, נזהה נקודות חוזק ותורפה, נבחן את השוק, קהלי היעד והמתחרים, נבין את היכולות הפיננסיות, נאפיין את כוח האדם הנדרש ואת אסטרטגיית החדירה לשוק, ונייצר תהליכי עבודה יעילים.

בתהליך העבודה המשותף נייצר תוכנית עסקית מותאמת לחזון שלכם, הלוקחת בחשבון את ההיתכנות העסקית והפיננסית, מעניקה בהירות ומסייעת בתהליך קבלת ההחלטות. ואז, כשהדרך פרושה וברורה, נצא לדרך יד ביד אל שלב היישום.

בידול, יתרון תחרותי ויצירת קונספט

  • הפקת תובנות על פי מודל ה-SWOT
  • ניתוח מאפייני הסביבה הפנימית והחיצונית
  • הגדרת ערכי ליבה ליצירת יתרון תחרותי
  • ביסוס קונספט ייחודי ומובהק

אז איך עושים את זה?  

ראשית יש להבין את ההשפעות הפנימיות והחיצוניות על העסק, ולכן ננתח יחד את החוזקות, החולשות, ההזדמנויות והסיכונים. נבחן גם את הסביבה התחרותית, הן העסקית והן הגיאוגרפית. נלמד את שוק המטרה, נכיר את המתחרים ונבין מי הלקוחות הפוטנציאליים. זאת על מנת להבין איך המסעדה שלכם תוכל לספק ערך בצורה שונה מהאחרים או למלא פער שקיים בשוק. 

בשלב הבא נמפה את היכולות שלכם ונגדיר את ערכי הליבה של המסעדה בדרך ליצירת יתרון תחרותי ברור, ואז נגבש קונספט מובהק ואסטרטגיית פעולה שתוביל אתכם אל היעד: מיצוב המסעדה כשחקנית ייחודית בנוף.

בניית מותג

  • הפיכת החזון הייחודי של המסעדה למציאות ממשית
  • חידוד המסר של המותג באמצעות ביטוי ויזואלי
  • שילוב אסטרטגי של יצירתיות חזותית ומצוינות נרטיבית
  • העברת מסרים וחוויות בצורה לא מילולית

לבנות אותו כך שיעלה בקנה אחד עם הרעיון העסקי והקונספט, וייצור חוויית מותג מגובשת המשקפת במדויק את היתרון התחרותי והייחודיות של המקום.

יחד נבחר למסעדה שם שיבטא את הערכים והקונספט, נחדד את המסרים ונדייק את סיפור המותג כך שאותו נרטיב יהיה שזור בכל ההיבטים התקשורתיים של המסעדה וייצור נוכחות בלתי נשכחת.
ניצור עבור המסעדה לוגו ייחודי ונעבוד על מיתוג ויזואלי מרמת השילוט, דרך עיצוב החלל ועד לתפריטים ובגדי העובדים במסעדה, על מנת ליצור שילוב אסטרטגי של יצירתיות חזותית ומצוינות נרטיבית.

בניית תפריט

  • יצירת מנות המתאימות לקונספט של המסעדה
  • בחירה יעילה של משאבים וחומרי גלם
  • בדיקת היתכנות לתפעול המטבח והלוגיסטיקה
  • אפשרות לליווי צוותי המטבח והשירות, לרבות הכשרה

עם זאת, פעמים רבות הפער בין החזון הקולינרי לבין המציאות מייצר קשיים ומגבלות.
לכן חשוב להתאים את התפריט למגבלות המקום, המשאבים, הסגנון הניהולי, התקציב והמשאב האנושי הזמין.

שיקולים נוספים שיש לקחת בחשבון כשבונים תפריט הם עמידה בתקני בריאות ורגולציה, זמני הגשה, היגיינת מזון, אריזה, אחסון, לוגיסטיקה ועוד.

לכן נבנה את תפריט המסעדה שלכם ביחד, תוך כיסוי שלל ההיבטים הרלוונטיים מתוך ראייה אסטרטגית ומיפוי הממשקים המעורבים, יחד עם ניהול סיכונים, סדר, ארגון ותכנון מדויק וקפדני שחוסך זמן וכסף בהמשך.

בין הדברים בהם נעסוק:

  • פיתוח מנות מותאמות לקונספט, לרבות יצירת מתכונים ופרופילי טעמים
  • בחינת עלויות מול תועלות, יצירתיות וחדשנות
  • בחירת משאבים, ציוד וחומרי גלם
  • ביצוע בדיקת היתכנות תפעולית ולוגיסטית במטבח
  • הדרכה לשף המסעדה
  • הגדרת רמת המיומנות הנדרשת מהמשאב האנושי.
  • הדרכה קולינרית
  • ליווי צוותי מטבח ושירות
  • בניית נהלים (כגון רשימת כמויות יומיות, נהלי פתיחה/סגירה, נהלי אחסון ועוד)
  • הקמת עץ מוצר
  • ליווי ימי צילום
  • הגדרת התפריט בקופות המסעדה

ליווי בבחירת אנשי מקצוע וספקים

  • הערכות יסודיות וסיוע בניהול וניווט מכרזים
  • וידוא יכולותיהם של ספקים לספק את השירותים הרצויים
  • הימנעות מסיכונים הקשורים בהתקשרויות בלתי הולמות
  • חיסכון אדיר בזמן ומאמץ באמצעות קבלת החלטות מושכלות

שירות זה כולל ליווי צמוד בתהליכי מיון ובחירת הספקים הרלוונטיים, לרבות השוואת מחירים, ליווי מכרזים ועוד.
כך תהיה לצידכם עין מקצועית נוספת שתסייע להעריך כל איש מקצוע וכל ספק, את ההתאמה ואת היכולת שלו לספק את השירות הרצוי והמדויק תוך צמצום הסיכונים הכרוכים בהתקשרויות לא מתאימות.
כך תוכלו למעשה לחסוך הוצאות מיותרות, זמן ומאמץ.

הכנה להרצה ופתיחת דלתות

  • פיתוח תסריטים להבטחת חוויית לקוח חיובית ועקבית
  • סימולציות לציוד העובדים בכישורים ובידע הנדרשים
  • בניית תהליכים לניהול מצבי משבר, הפקת לקחים לשיפור וייעול
  • יצירת חוסן שיהווה בסיס להצלחה ארוכת טווח

מפלס ההתרגשות עולה, ואין בעולם דבר שאתם רוצים יותר משהכל יקרה בדיוק כמו שדמיינתם: קהל סועדים מרוצה, ביקורות חיוביות, עובדים מיומנים – וכמובן, רווחיות משגשגת.

כדי שזה יקרה על הצד הטוב ביותר, חשוב להתכונן לכל תרחיש אפשרי: לצפות משברים, לנהל סיכונים, לצמצם אי ודאות ולעשות כל צעד בזהירות ובליווי סדר וארגון.
כך תוכלו לנווט את הימים הראשונים לפתיחת המסעדה בבטחה, ליצור רושם ראשוני חיובי, לפעול ביעילות ולהטמיע מנגנוני למידה והפקת לקחים.
יחד עם צוות שירות מקצועי ומיומן, תוכלו לייצר כבר בתחילת הדרך את החוסן שיהווה בסיס להצלחה ארוכת טווח.

כך נתכונן להרצה של המסעדה שלכם:

  • היכרות עם ספר הנהלים, ככל שקיים, ליישור קו ויצירת סטנדרט אחיד
  • סימולציות לכל השרשרת התפעולית במסעדה וחלוקת תחומי אחריות לתפעול בשטח בזמן ההרצה
  • יצירת תסריטי שיחה ומכירה שמבטיחים חווית לקוח עקבית וחיובית
  • ימי הכשרה מקצועיים שיציידו את העובדים במיומנויות ובידע הנדרשים
  • הדרכות שירות לצוות ומתן כלים פרקטיים להתמודדות עם משברים וסיטואציות אפשריות
  • הכשרות קולינריות ותפעוליות תוך מתן דגש על יעילות, הפחתת פחת ובזבזנות, תברואה ועמידה בתקני בריאות
  • הדרכות לכלל הצוותים על מערכות המסעדה השונות, לרבות קופות, הזמנות, אירוח
  • ימי גיבוש לצוות המסעדה

   

יחד נתכונן למגוון רחב של מקרים אפשריים, נתרגל ונלמד להתמודד עם מצבי משבר בצורה יעילה, ונטמיע מנגנוני קבלת החלטות והפקת לקחים.